Carregant…
Estada a Panamà

Estada a Panamà

El professor Victor Grau fa la cloenda del projecte d’àmbit estatal per a la millora de l’ensenyament de la física a la República del Panamà.

Convidat pel govern de la república a través de la Secretaria Nacional de Ciencia, Tecnologia e Innovación  (SENACYT), el professor Victor Grau ha tancat aquest setembre la darrera fase del projecte “Comunidades de Aprendizaje de Profesores de Física”. El projecte va començar el passat febrer, assumint la tasca de formar en didàctica de la física a una seixantena de professors de física de secundària de tot l’estat.

SENACYT tria els participants d’entre tots els professors de física de l’estat, i els paga la formació l’estada durant cinc dies a l’hotel on s’imparteix la formació.

L’experiència d’aquest any i el seu gran impacte en el professorat, ha servit com a llavor d’una formació que es projecta fer més a fons per als propers cursos, possiblement en forma de postgrau i amb la participació de Laspau (www.laspau.harvard.edu/es/), afiliada a la Universitat de Harvard, i que promou la millora en l’ensenyament i l’aprenentatge universitari i secundari a llatinoamèrica.

Paral·lelament a aquesta formació ha assessorat a mestres de ciències i matemàtiques d’educació primària en una trobada que es feia els mateixos dies.

També ha impartit una conferència als alumnes triats per participar a la Olimpiada Latinoamericana de Astronomía y Astronáutica (OLAA), fet important, ja que és el primer cop que estudiants panamenys tenen la possibilitat de participar en aquestes olimpíades, que reuneixen als millors alumnes de secundària de l’Amèrica Llatina.

La docència de la Física a Panamà té greus mancances a tots els nivells, inclòs l’universitari. El mal aprenentatge d’aquesta disciplina (baix nivell, molt teòric i descontextualitzat) té com a conseqüència un progressiu empitjorament de la percepció de la seva importància. La mala imatge d’aquesta disciplina fa que el nombre d’estudiants de física es vagi reduint, així com també la seva inclusió en alguns plans d’estudi universitaris.

Deixa un comentari